You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience and security.

Puertográfico Events

Print/Synth: Audio Matrix

Event Type: Pop-Up Exhibitions

Print/Synth: Audio Matrix is a pop-up exhibition showcasing exploratory pairings and collaborations between printmakers and sound/synth artists. Collaborations will be organized around “Time” as an approach to process or concept.

Recorded sound art, like printmaking, can document a fleeting sensory experience. In the case of modular synth sound, wires are patched together to form a matrix which can produce varied and layered compositions, an idea is formed through iterative process, and technology intervenes in unexpected ways resulting in mediated and seeming magical results.

The emotional resonance of this sound medium echoes the power of handmade prints. Modular synth sound is articulated in Audio magazine (January 2019) with the descriptors, “raw yet warm, futuristic yet nostalgic.” As with print, this quality is rooted in the making process. Audio and print matrices both can encourage improvisation with multiples and open-ended play. Both processes can impart a sense of time: the sampling of historical references, the palimpsest of layered creative gestures, and the notion that countless unproductive and playful hours might underlie a given outcome or artistic product.

***********

Print/Synth: Audio Matrix es una exposición emergente mostrando parejas y colaboraciones exploratorias entre grabadoras y sintetizadores/artistas de sonido. Colaboraciones van a ser organizados sobre el tema “Tiempo” como un planteamiento al proceso o concepto.

El arte de sonido grabado, como el grabado, puede documentar una experiencia sensorial y efímero. En el caso del sonido sintética, cables son conectados para crear una matriz que produce composiciones variadas en capas. Una idea es formada a través del proceso iterativo y la tecnología intervine en maneras inesperadas, resultando en resultados mediados y mágicos.

La resonancia emocional de este medio de sonido refleja el poder de grabados hechos de mano. El sonido sintético modular es descrito en la revista Audio (enero 2019) con los rasgos, “crudo pero cálido, futurista pero nostálgico.” Como el grabado, esta calidad es arraigado en el proceso de hacerlo. Matrices de audio y grabado animan improvisación de múltiples y juego abierto. Los dos procesos pueden impartir un sentido del tiempo: el sampleado de referencias históricas, palimpsesto de gestos creativos en capas, y la noción que innumerables horas creativas y improductivas subyacen un resultado determinado o un producto artística.

**********
Max Alper
Patrick Carey
Amze Emmons
Cristina Falcone
Carrie Gundersdorf
Geoff Gundersdorf
Diego Gutierrez-Valladares
Stefan Hanson
Kaleb Hunkele
Ron Harrity
Hilary Irons
Travis Janssen
Colleen Kinsella
Ry McCullough
Eric Moe
Caleb Mulkerin
Jay Needham
Matthew Nelson
Elise Pelletier
Mark Price
Nick Satinover
Carrie Scanga
Rachel Singel
Lenore Thomas
Morgan Tindal
Isabella Uliasz
Haoyun Erin Zhao

Co-Organized with Ron Harrity

Organizers
Carrie Scanga - cascanga@gmail.com